• DOLAR
    3,6764
    % 0,83
  • EURO
    4,3224
    % 0,44
  • ALTIN
    151,9295
    % -0,76
  • BIST
    106.991
    % 0,49
Tüketicinin azmi firmayı yendi…

Tüketicinin azmi firmayı yendi…

Alaplı ilçesindeki çiftçi Nurettin Şahin, 2005’te satın aldıktan 3 ay sonra arızalanan el traktörünü garanti kapsamında onarmayan firmayı, 8 yıldır verdiği mücadele sonundan 23 bin 121 lira tazminat ödemeye mahkum etti.

ZONGULDAK (AA) – CEM SÜRMENELİ – Alaplı ilçesindeki çiftçi Nurettin Şahin, 2005’te satın aldıktan 3 ay sonra arızalanan el traktörünü garanti kapsamında onarmayan firmayı, 8 yıldır verdiği mücadele sonundan 23 bin 121 lira tazminat ödemeye mahkum etti.

Çiftçi Nurettin Şahin (40), 2005’te satın aldığı el traktörü 3 ay sonra arızalanınca ilgili firmadan ürünün garanti kapsamında onarılmasını istedi.  Firmanın tüketici hatasını gerekçe göstererek talebi kabul etmemesi üzerine Şahin, Alaplı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvurarak haklılığını ispat etmek için mücadele başlattı.

Yargıya da taşınan 5 yıllık sürecin sonunda haklılığını ispat eden Şahin, hakkını arayarak el traktörünü firmaya onarttırması dolayısıyla 2010’da 14. Geleneksel Tüketici Ödülleri kapsamında yılın bilinçli tüketicisi seçildi.

Firmanın el traktörünü onarmasıyla yetinmeyen Şahin’in, Asliye Hukuk Mahkemesine 2010’da açtığı maddi tazminat davası da 3 yıl sonra lehine karara bağlandı.

Nurettin Şahin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, el traktörünün arızası konusunda başlattığı hukuki mücadelenin herkese örnek olması gerektiğini söyledi.

Arızanın garanti kapsamında onarılmaması üzerine başvurduğu hakem heyetinin kendisini haklı bulduğunu, firmanın ise anlaşmazlığı Alaplı Asliye Hukuk Mahkemesine taşıdığını anlatan Şahin, “Duruşma sürecinde mahkemenin görevlendirdiği bilirkişi el traktörünün arızasının üretim hatasından kaynaklandığını belirledi. Davayı 2010’da kazanmamın ardından tarım aracı firma tarafından onarıldı. Daha sonra Asliye Hukuk Mahkemesine el traktörünün arızası nedeniyle yaşanan süreçte mağdur edildiğim gerekçesiyle tazminat davası açtım” dedi.

Şahin, yaklaşık 3 yıl süren davanın sonuçlandığını, 21 Ekim’de kararını veren mahkemenin ilgili firmanın 23 bin 121 lira maddi tazminat ödemesini hükmettiğini vurguladı.

Verdiği mücadele dolayısıyla 2010’daki adlarıyla Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğünce düzenlenen 14. Geleneksel Tüketici Ödülleri kapsamında yılın bilinçli tüketicisi ödülünü aldığını ifade eden Şahin, kazandığı tazminatla da bunu taçlandırdığını kaydetti.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?